Чи потрібні жінки в політиці?
З 3 по 15 жовтня 2010 року в Україні було проведено загальнонаціональне опитування думки громадян щодо участі жінок в політиці. Не секрет, що представництво жінок в органах місцевого самоврядування набагато менше, в порівнянні з чоловіками. Для прикладу: в Хмільницькій міській раді 5-го скликання, яка «доживає» свою каденцію, 86% від загального складу ради складають чоловіки, і лише 14 % – жінки (30 чоловіків і лише 5 жінок).
Респонденти, які взяли участь в опитуванні, прагнуть більшого залучення жінок у політику і владу. Прихильників ідеї збільшити представництво жінок в органах місцевої влади аж 47%.
Серед причин чому жінки мало представлені в політиці, найпопулярнішою відповіддю була «бракує часу через зайнятість вдома» – 31% опитаних.
Більшість респондентів вважають, що ситуацію можна виправити запровадивши норму закону, яка б зобов’язувала місцеві організації політичних партій формувати партійні списки кандидатів в депутати з врахуванням гендерної рівності. Запровадження законодавчого представлення жінок і чоловіків у прохідних частинах партійних списків однозначно підтримують і жінки, і чоловіки. Загалом за таку ідею висловилися 53% опитаних.
Я вирішив перевірити, яка ситуація з «гендером» в списках міських організацій політичних партій, які висунули кандидатів в депутати до Хмільницької міської ради на виборах 31 жовтня…
Отже, ситуація така (пропоную читачам «прохідною частиною списку» вважати першу п’ятірку):
Міська організація ВО «Батьківщина» – 3 чоловіки та 2 жінки;
Міська організація «Фронту Змін» – 5 чоловіків та 0 жінок;
Міська організація Української партії «Єдність» – 3 чоловіки та 2 жінки;
Міська організація ВО «Свобода» – 4 чоловіки та 1 жінка;
Міська організація Комуністичної партії України – 5 чоловіків та 0 жінок;
Міська організація Партії регіонів – 5 чоловіків та 0 жінок;
Міська організація Народної партії – 5 чоловіків та 0 жінок;
Міська організація Європейської партії України – 5 чоловіків та 0 жінок;
Міська організація ПП «Наша Україна» – 3 чоловіки та 2 жінки;
Міська організація Єдиного центру – 4 чоловіки та 1 жінка;
Міська організація ПППУ – 5 чоловіків та 0 жінок;
Міська організація ПП «Удар» – 4 чоловіки та 1 жінка;
Міська організація ПП «Християнсько-Демократичний союз» – 3 чоловіки та 2 жінки;
Міська організація Соціалістичної партії України – 5 чоловіків та 0 жінок;
Міська організація ПП «Нова політика» – 4 чоловіки та 1 жінка;
Міська організація ВП «Дітей війни» – 4 чоловіки та 1 жінка;
Міська організація Конгресу Українських Націоналістів – 1 чоловік (в списку одна особа).
Як видно з переліку, більш-менш з «гендерною проблемою списків» справилися такі політичні сили:
Міська організація ВО «Батьківщина» – 3 чоловіки та 2 жінки;
Міська організація Української партії «Єдність» – 3 чоловіки та 2 жінки;
Міська організація ПП «Наша Україна» – 3 чоловіки та 2 жінки;
Міська організація ПП «Християнсько-Демократичний союз» – 3 чоловіки та 2 жінки;
Отже, як не крути, а в списках жінок набагато менше. Але чи врятує ситуацію запровадження норми закону, яка б зобов’язувала місцеві організації політичних партій формувати партійні списки кандидатів в депутати з врахуванням гендерної рівності? Чи не перетвориться на практиці така законодавча норма в просту формальність, якщо враховувати теперішню низьку політичну активність прекрасної частини людства? Все ж таки, немає жодної гарантії, що після впровадження такої норми з жіночих плечей злізуть діти й будинок разом з чоловіком та городом. А саме це, за результатами опитування, заважає жінці проявити себе в політиці (таку тезу підтримали 31% опитаних)…
Особисто я вважаю, що жінок справді має бути більше в політиці й тішу себе думкою, що вони не займаються нею через небажання борсатися в усій цій багнюці. Але можливо є й інші думки? Прошу прекрасну частину людства роз’яснити мені це питання… Шановні пані й панянки! А все ж таки, з якої причини ви не йдете в політику?
Зайка
03.11.2010 at 20:33Можливо чоловіки просто недооцінюють жінок, вважають слабшими за себе… Але жінки в політиці це чудово, взяти б наприклад Маргарет Теччер- геніальний політик чи нашу Юлю Тимошенко… Я теж хочу мати другу професію- політолог…
Козарлюга
03.11.2010 at 20:35Не знаю, не хотів би мати опонентом жінку. З опонентом чоловіком можна діяти жорстко. В суперечці з жінкою спрацьовує якийсь запобіжник, хоча вважаю, що жінки є більш відповідальними, пунктуальними та цілеспрямованими, тому погоджуюсь з автором статті, що жінкам потрібно активніше брати участь в політиці.
Віталій
04.11.2010 at 12:31А як щодо запровадження норми закону про гендер в списках? І, напевно, не варто недооцінювати жінок. Мені доводиться багато спілкуватися й працювати з жінками, які мають відношення до громадської діяльності. Так от, багато з них заткнуть за пояс баагатьох політиків міцевого розливу.
Волошка
04.11.2010 at 13:10Занадто багато бруду в політиці… хоча де його тільки немає…
Поважаю тих жінок, які знаходять терпіння і сили, йдучи в політику. Та сама не хотіла б бути політиком.
Слободянська кішечка
04.11.2010 at 18:25А я “ЗА” жінок в політиці! Хоча їм і так вистачає турбот і клопотів, але ж “сильні” жіночі плечі все витримають)) та й погляд чоловіків однобокий, треба , щоб і жінки висловлювали свої думки щодо тих проблем , які виникають…
R0m@Nuke
04.11.2010 at 18:30А хто за дітьми приглядувати буде? мужики?? так вони тоді помінять орентацію!!! отоді не жалуйтеся що нормальних мужиків нема! а через що таке сталося… бо всі жінки в політику ринулися!
Володимир Великий
04.11.2010 at 18:50Мені байдуже хто, жінка чи чоловік. Головне щоб виконували свою роботу!
Хто знає який зараз підхід до складу партійного списку!!!! ))), то при формуванні партійних списків враховуючи “гендер” ми отримаємо мох і болото!
Я за професіоналізм з будь-якої сторони!
Слободянська кішечка
04.11.2010 at 18:50А ми й не жалуємся, ми просто констатуєм факт!!! І де ти бачив ВСІХ жінок в пролітиці, ти статтю погано читав, подивись на цифри!!! Жінок в політиці дуже мало!!! А щодо виховання, то дітьми повинні займатись не лише жінки, а й чоловіки!!!І взагалі, що за дурниці про орієнтацію??? Ти ж знавець психології!!!)))))))))))))))))))))) Хіба ти не знаєш про особливості чоловічої психіки?)))))))) Та кому ж я розповідаю, ти ж краще знаєш психологію))))))))))))))))))))
Слободянська кішечка
04.11.2010 at 18:51Так, я теж за професіоналізм, але ж і гендер відкидати не варто…
Віталій
05.11.2010 at 11:59Сергію, а чому чоловіки не мають займатися вихованням дітей? До речі, теза пані Інни про мамонтів просто супер.
Щодо законодавчного врегулювання гендерного питання, то я скоріше проти, ніж за. На мою думку, зараз немає жодних перешкод для участі жінок в політиці. Тут проблема скоріш, за все, в певному стереотипному мисленні, мовляв жінці на роду написано займатися пелюшками й казанами. Але жодним законом його не зламаєш. І якщо жінку не сприймаютьь оточуючі, як політика, громадського діяча і т.д., то вона, не отримуючи підтримки від рідних, змушена буде поєднувати (якщо вдасться) і сімю, і депутатство… З часом їх доведеться обирати…
За таких умов гендерне питання списків перетвориться в поосту формальність…
Rut@
06.11.2010 at 22:51Класик сказав: “Де є політика – немає культури”. Можливо, жінки, які не йдуть в політику таким чином намагаються зберегти культуру, інтуїтивно чи, навіть підсвідомо розуміючи, що у наших верхах дедалі більше свинства, хамства, жадібності. Пані Тимошенко, вже, схоже, нарешті це зрозуміла, або відчула на своїй, як то кажуть “шкурі”. Проте, є і країни якими керують жінки, Україна, нажаль їм поступається.
Rut@
06.11.2010 at 23:03Пане R0m@Nuke,а вас пробачте хто виховував? Дитина для обох батьків це чистий аркуш паперу незаплямованого, який вони РАЗОМ заповняють тим, що вважають найкращим, найдоцільнішим. А в наш час мати здорову дитину івиховати її – це радість для батьків. ДО ЧОГО ТУТ ОРІЄНТАЦІЯ???????? А будь яка дитина, хлопчик чи дівчинка більше буде пишатися свєю мамою якщо знатиме, що вона ХТОСЬ. А не проста домогосподарка. Хоча домогосподарка – це також важка професія.
R0m@Nuke
07.11.2010 at 23:08Дійсно про мамонтів сказано круто! Мене виховували багато людей! і навіть трішки вулиця))) І ви також шото пробуєте мене виховувати))) ОТ ТІЛЬКИ ТОЛКУ БУБЛИК! складається враження що у вас ПОВНІСТЮ ВІДСУТННЯ ФАНТАЗІЯ!! а жалко(( От ви всі такі галасливі то чому ЖОДНА З ВАС не йде в політику??
Зайка
08.11.2010 at 06:49Пане ROm@Nuke, як кажуть : Горбатого – могила справить! Так шо напевно ми вже вас не перевиховимо, ви таким і залишишся, на жаль… А щодо того чого ми всі не йдем в політику, то не розписуйтесь за всіх! Може хтось із нас стане талановитим політиком, а може й не хтось один, а ми всі…
ester-hm
08.11.2010 at 09:33В багатьох країнах, де дотримано гендерного розподілу культура присутня і в політиці. То можливо варто і в нас допустити і дати можливість йти в політику жінкам, які цю культуру будуть зберігати не тільки на побутовому рівні, а й на загальнодержавному. Прихована дискримінація все таки присутня. А щодо того будуть жінку сприймати як політика, громадського діяча, як вона має поєднувати це з сім’єю це інше питання. Чоловіки ж з їх слів поєднують, невже Ви думаєте, що жінки слабші, чи боїтеся, що самі не зможете поєднати роботу і сім’ю ))). Краще Ви чоловіки подумали б як Ви будете справедливо розподіляти свої внутрісімейні обов’язки по господарству та вихованню дітей, а не перекладати все на плечі жінки бо в суспілстві існує стереотип, що дітьми і казанками має займатися жінка.:) Гарного всім дня 😉
R0m@Nuke
08.11.2010 at 11:30Ну Пані Зайка Вас вже точно нічого не виправить!!! Час покаже де саме буде ваша вершина! Пані Тимошенко вже показала на що вона здатка в політиці! і ден зараз вона??
Віталій
08.11.2010 at 11:52Я не проти збільшення кількості жінок в політиці, я проти законодавчого впровадження такої норми. На мою думку, в нас це перетвориться на просту формальність. Наприклад, до списку ми вписуємо рівну кількість чоловіків та жінок, а після проходження до ради останні пишуть відмову… Таких “приколів”, за бажанням, ви й самі зможете придумати досить багато.
Сергію, ти не перестаєш мене радувати. Я про те, що тебе виховувати різні люди, а толку – БУБЛИК (напевно ти мав на увазі дірку від нього…). Гарно, що ти розумієш проблему з своїм вихованням. Ти на вірному шляху!!! Для вирішення проблеми необхідно спочатку її визнати. Молодець, перший крок ти вже зробив!!! Тепер спробуй перестати хамити…
ester-hm
08.11.2010 at 12:25Така норма має бути в нас тільки законодавчо врегульована, не варто забувати про приховану дискримінацію. А щодо написання віжмов жінками, чому б не встановити що на їх місце приходять тільки жінки. чим більше буде жінок у політиці тим ченше законів чоловіки робитимуть під себе.
Віталій
08.11.2010 at 12:31Це всього навського приклад. Не сумніваюся, що наші доморощенні специ знайдуть, як цю норму обійти…
R0m@Nuke
08.11.2010 at 13:20Пане Віталію я цей крок давно вже зробив! Ви навчіть малолеток не хамити! як колись сказав Ганді ” Краще бути жорстоким якщо це є в наших серцях, чим намагатися прикрити своє безсилля покривалом ненасилля ” я жорстокість це одна із моїх темних сторінок, но я її ще стримую!
Віталій
09.11.2010 at 11:26Блін, прозвучало, як погроза… Благаю, не випускай свою темну сторону – ми боїмося!!! Не випускай з себе цього злого духа, і головне – не їж перед цим горохове пюре…
R0m@Nuke
09.11.2010 at 16:17АХАХАХАХА! насмішив))) добре одної твої поради я все таки послухаю і не буду їсти горохове пюре… і тобі також не раджу його істи)))
P.S. Доречі на майбутне я горох взагалі не вживаю!
Слободянська кішечка
09.11.2010 at 18:28Темна сторона, світла сторона… Здається, декому не завадило б перевіритись в психіатра…)))
Rut@
09.11.2010 at 18:57Слава Богу, той дехто хоч гороху не вживає. А то шо його виховувала вулиця, помтно.
Слободянська кішечка
09.11.2010 at 19:37Так, навіть Мауглі був краще вихований вовками…
Rut@
09.11.2010 at 20:21Таки да. З вовків виявляється більше користі ніж з вулиці. А ви знаєте, Слободянська кішечко, “діти вулиці” відрізняються “умом и сообразительностью”. Чи не так?
Слободянська кішечка
09.11.2010 at 20:30Не так!!!!!!!!!
Слободянська кішечка
09.11.2010 at 20:31Вони чим завгодно відрізняються, тільки не розумом))
Rut@
09.11.2010 at 20:38Згодна, його відсутністю. Тому й написала в лапках.
R0m@Nuke
15.11.2010 at 17:15На відміно від вас пані Кішечко я з психітором спілкуюся! а от вам вже б не мішало трішки підлічитися а то нервові розлади після написаних мною коментарів у вас будуть!)))
Що до вас пані Рута! То по вас видно, що вулиця на вас має більшей вплив чим на мене!