Куріння – «задоволення» не з дешевих
Ні для кого не дивина побачити на вулицях громадян з цигаркою в зубах. Це стало настільки звичним явищем, що люди, які палять, з байдужістю відносяться і до свого здоров’я, і до здоров’я оточуючих, і будь-які методи боротьби з курінням не здаються нам значимими та ефективними. І навіть написи на пачках цигарок про можливість захворювань різними хворобами від тютюнопаління не набагато хвилюють самих курців. Більшість з них не можуть кинути палити, якби й хотіли, бо вже виникла залежність і без цигарок «життя – не життя». Звичайно ж те, як жити – вибір кожного, але стає прикро, бо ж палити починають діти більш раннього віку. Їм здається, що це – ніби «круто», вони наслідують старших з бажанням подорослішати, а потім впадають в залежність… і тоді вже пізно – покинути дуже важко. Активність до тютюнопаління починається й в компаніях, закурив за «компанію» – а потім ще і ще… За роки незалежності кількість жінок, які палять, збільшилась удвічі. Не раз бачимо: стоїть гарна молода дівчина, по-модному одягнена, а в руках – цигарка. Є певна категорія дівчат, які почали палити з метою похудання… Але потім не кидають, бо чули казочку про те, що якщо покинеш палити, набереш вагу. Але ж не всі знають, що це міф – вага після кидання тютюнопаління набирається лише на деякий час, а через кілька місяців внаслідок оздоровлення й саморегулювання організму вага нормалізується. Заради того, щоб сподобатись хлопцям-курцям (чи, може, аби бути ближче до особи, яка сподобалась?!..), дівчата в їхніх компаніях теж смалять цигарки. Та не всім особи чоловічої статі кажуть, що терпіти не можуть, коли дівчина палить, і більшість з них хочуть серйозно зустрічатися з тими дівчатами, які бережуть своє здоров’я: не палять і не вживають спиртне. Багато хто пов’язує своє куріння зі зніманням стресу таким чином, але ж тютюн лише підсилює дію стресового стану, адже нікотин викликає викид адреналіну, внаслідок чого у людини підвищується тиск, прискорюється серцебиття, підвищується рівень цукру в крові, що сприяє підвищенню чутливості до стресу. Ще багато чого можна говорити/писати про шкідливий вплив тютюну на організм людини, і список захворювань теж здається нескінченним. Але кожна людини має свою голову на плечах і сама робить вибір.
Звертаючись до фінансового боку цієї проблеми, ситуація теж залишається складною. Найдешевша пачка цигарок коштує 2, 90 грн. Та людина, яка звикла до певної марки і купує більш якісніший продукт, воліє придбати «повільну смерть» в середньому щонайменше за 5-6 гривень. А якщо курець випалює за день не одну пачку? За підрахунками виходить досить таки кругленька сума. За кордоном, наприклад, у Чехії пачка MARLBORO коштує за нашим курсом 42 гривні, а в Бельгії ще рік назад – 72 гривні…
Володимир кинув палити близько року тому. В тому, що покинути палити, його переконали дівчина й погіршення стану здоров’я: з’явилася задишка, кашель… палити покинув одразу, а щоб не тягнуло, жував ментолові цукерки або відволікався на якісь інші справи. Про те, що покинув себе труїти, взагалі не шкодує, хоч іноді виникає бажання потягнутися за цигаркою, та щоразу переборює цю згубну звичку.
Кожен дорослий має право на свій вибір, але діти не повинні страждати від їх байдужості…
Віталій
29.10.2009 at 10:54Стаття гарна, актуальна, але в чомусь трішки несправедлива. Мені страшно не подобається, коли на незалежність “списують” всі наші негаразди – я про збільшення кількості жінок які палять, за часів незалежності. Кілька тижнів назад, вже не памятаю в якій телевізійній передачі, йшлося якраз про шкідливість куріння. Все зводилося до негативу пропаганди куріння з екранів телевізорів. Там наголошувалося, що один добрий радянський фільм “оказал медвежью услугу” і після його прем’єри прекрасна половина людства масово потягнуляся до цигарок. До речі, саме в цьому фільмі, вперше за історію радянського кінематографа, головна героїня палила, відкрито і нахабно… Ви ще не здогадалися, що то за фільм? Відкрию таємницю – це “Ирония судьбы, или с легким паром”. А тепер подумайте, до чого тут незалежність…
Волошка
29.10.2009 at 16:36Навіть не знаю, але я теж чула про цю статистику. Можливо, враховується саме Україна, українці незалежна нація?
Слободянська кішечка
30.10.2009 at 20:40Гарна стаття! Але чому більшу увагу приділяють завжди жінкам? А чим чоловіки гірші? А чи не було статистики наскільки збільшився відсоток чоловіків, які курять з часів оголошення незалежності?
Віталій
31.10.2009 at 11:17От якщо хтось хоче мати собі ворога в моїй особі – згадайте ще раз про те, що за часів незалежності стало гірше:-)… До речі, слушне зауваження щодо чоловіків та жінок. Мені згадуються аргументи “свідомих” пацанів, які забороняючи своїм дівчатам палити, мотивують – ти ж майбутня мати!!!, абсолютно забуваючи при цьому про свою участь в цьому процесі…
Ester
31.10.2009 at 11:45Я мрію і дуже надіюся, що в найближчий час в нас цигарки будуть коштувати не менше 30 гр., а ще краще якщо й більше. І мене абсолютно не цікавить фінансовий стан багатьох сімей в яких є курці. Я не вірю, що курець, навіть з великим стажем, не може сам кинути курити.
А щодо осіб чоловічої статі , яким не подобається що жінка палить, то це або чоловіки старшого покоління або хтось шукає собі дружину. В усіх інших випадках підходятьі ті які палять, і ті які п’ють.
Віталій
31.10.2009 at 11:51На мою думку підвищення вартості цигарок не дуже вплине на кількість курців. Коли на початку 90-х були перебої з цигарками – базари були завалені дешевим самосадом (хто не знає, самосад – тютюн домашнього виробництва).
До речі. не слід забувати, що тютюнова залежність – це все таки залежність, яка не завжди піддається лікуванню.
Ester
31.10.2009 at 12:02Можливо ринок не втратить уже тих курція яких він має, але ті хто зараз з легкістю начинають палити не задумуючись про фінансовий стан, все таки, не всі але дехто задумається на цим. А щодо самосаду можна заборонити його продавати і садити і хоч якось контролювати. Правда виконання будь-якого Закону в нашій країні має бажати кращого, але я саме тут не про це.
Волошка
31.10.2009 at 13:06Ох, так… І в період сухого закону не вдалося значно зменшити кількість тих, що пюью.. Та нічого, хай травляться, на голубій планеті буде більше місця, і ті хто залишиться, будуть дихати свіжим повітрям.)))))
Зайка
31.10.2009 at 13:50Я в свою чергу в дечому згодна ,а в дечому ні … Куріння це не завжди мінус… Але і не плюс точно !!!
Слободянська кішечка
03.11.2009 at 17:23Пане Віталію! Я зовсім не хотіла шукати у вас ворога! Я згодна, що за часів незалежності стало набагато краще!Вважаю, що підвищення вартості може зовсім трохи зменшити кількість курців, а от щодо того щоб боротись із самосадо т та продаже сигарет згодна! А ще, якби продавців дійсьно штрафували за продаж цигарок неповнолітнім…
Каралька
06.11.2009 at 12:06Зайка, а я в свою чергу з Тобою зовсім не згодна. КУРІННЯ – ЦЕ ЗАВЖДИ МІНУС! Сама не палю і іншим не раджу. На сьогоднішній день нам і без шкідливого впливу цигарок, атипічних пневмоній вистачає.
Волошка
09.11.2009 at 09:51Згодна цілком як з Кішечкою, так і з Каралькою. На сьогодні щось не дуже контролюють, кому продаються спиртні чи тютюнові вироби((( Так, і на 100% згодна, що й без куріння в повітрі стільки ГИДОТИ!!! І не лише після Чорнобиля((( Постійно нас травлять якимись викидами шкідливими, газами, випарами смертельних хімікатів…. А жаль… Ах да, ще. Необовязково курити щоб якось привернути на себе увагу чи що там вони всі хочуть. СПОРТ. Я поважаю спортсменів!! Але справжніх, які віддані цьому. ОТ.
Ester
09.11.2009 at 13:49Що ж давайте пропозиції, як можна вплинути на молодих людей, які ще не курять, щоб вони не розпочинали цього робити.
А ті хто уже кинув курити хай би поділився досвідом.
Волошка
09.11.2009 at 14:35Мабуть, це все ж таки залежить більшою мірою від самої людини, її переконань, сили волі… і т. д. і т.п Є такі, які сказали собі – кидаю!! і все, далі майже без проблем… бо їм це бридко. А інші… скільки б не кидали… марно. Шкода. Та я б теж хотіла почитати які є ще нові способи кидати курити.
Віталій
09.11.2009 at 15:43Способ кинути палити лише один – взяв і кинув… Щодо пропозицій, то важливим є формування в молодіжному середовищі переконання. що бути здоровим – це круто, я не палю – тому що не палить Шевченко (маю на увазі не поета, а футболіста).
Свого часу я був присутній на семінарі, який читали польські тренери. Тема була повязана з розробкою соціальної реклами. Нам показували приклад, як це роблять в Польщі. На екрані – ранок в дворі багатоквартирних будинків, які розміщені по периметру. Далі зявляється здоровило (потім ми взнали, що то Пудзяновський, польський атлет, який так, як наш Василь Вірастюк, бере участь в богатирських іграх). Він вибиває ковра. З усієї сили, так. що двигтять не тільки вікна, але й стіни (благо силою Бог не обділив дитину). Потім скатує коврика та кладе його на руки панові, який весь цей час сидів поруч. І потім йде заклик – допомагайте людям з обмеженими можливостями…
А що маємо в нас? Той же самий Вірастюк рекламує пиво (забув, як називається), Клички також не далеко втекли (Чернігівське супер!!!), футбольний чемпіонат – знову супер!!!, змагання по боксу – Немірофф… От вам і формування здорового способу життя…
Слободянська кішечка
09.11.2009 at 18:52А я знаю ще один спосіб кинути палити, закохатись! Так-так, саме закохатись! Мій тато коли був молоди, nt; палив, а коли закохався (в мою маму), покинув!Ні, вона не забороняла, а просто одного разу запитала, коли він нарешті перестане диміти, а він відповіва, що просто зараз і покине цю шкідливу звичку і справді, навіть не допаливши цигарки викинув пачку, яку щойно купив! Після того не палив більше 20років! Осьщо робить кохання!
Віталій
10.11.2009 at 11:15Тобто взяв – і кинув… Цікаво. а зараз тато палить?
Дімон
11.11.2009 at 13:59нормальний засіб – це щоб в одній пачці була як мінімум одна сигарета-сюрприз))
тобто всунути петарду в сигарету)) тоді люди будуть грати в російську рулетку..
а деякі переконаються що курити вже не потрібно..)
Слободянська кішечка
11.11.2009 at 16:42Ні, і зараз тато не курить! І нікому не радить!
Віталій
11.11.2009 at 16:52Це добре. Свого часу я сам кидав палити. Правда в мене була не така романтична історія. Але механізм той самий – взяв та й кинув…
Слободянська кішечка
11.11.2009 at 16:59З чим тебе і вітаю!
Віталій
11.11.2009 at 17:05Дякую!!!
Слободянська кішечка
11.11.2009 at 17:10На здоров”я!!!)))
Ester
12.11.2009 at 17:57А мені подобається пропозиція Дімона. декілька раз зуби вставить і більше не захоче палити.
Волошка
13.11.2009 at 11:18Просто не треба починати. Тоді й не важко буде покинути)))) Але яку помилку в житті зробив, за те й треба відплачуватись.
Слободянська кішечка
13.11.2009 at 16:45Досить жорстока пропозиція Дімона! Люди, будьте поблажливішими до курців, навіщо ж так жорстоко?))))
Зайка
13.11.2009 at 16:50Згідно логіці Дімона в горілку потрібно додавати миш’як, а презервативи змащувати скипидаром… Тоді ні алкашів, ні зрад не було б….
Слободянська кішечка
13.11.2009 at 17:04Може варто спробувати)))? Цікаво, а дімон сам хотів би запалити сигарету з сюрпризом?
Дімон
13.11.2009 at 18:09Розумієте, через те що там буде сюрприз , то й не дуже буде хотітись курити)) в цьому вся логіка))
Романюк Сергій
14.11.2009 at 10:35Я не може не прокоментувати останій коментар! ЛОГІКИ 0!! як би людина захотіла то кинула б курити!! Ми не любимо виглядати білими воронами у своїх компаніях от і підтримуємо їх в усьому! Якщо вони курят то ми куримо також! Якщо вони вживають алкоголь то вживаємо ми його також! Правда є винятки но їх дуже мало! Нажаль ми не відрізняємося нічим від тварин! Такий собі комплекс стада! сорі що так грубо! Але ми сліпо йдемо на поводу у тих хто так само сліпо слідує за своїм поводарем!
Віталій
14.11.2009 at 13:15Молодець!!!!!!!!!
Віталій
14.11.2009 at 13:54До речі, погіршення зору, постійний тютюновий перегар, проблеми з потенцією чи рак легень… Хіба “ЦИХ” сюрпризів не досить?
Дімон
17.11.2009 at 11:55до того, що я написав і те на що відповів Романюк Сергій, відноситься тільки його перша фраза,про те ” якби людина захотіла, то кинула курити ” , а те все що він писав далі, то тільки те, шо вже казали не один десяток людей, а він повторив!!!!!! і невже це не є комлекс стада!!!!!
Повертаючись до нашої теми, скажу так, а що ж робити з тими хто не може заставити себе кинути курити!!!! для цього можна було б зробити цей есперимент, адже якщо людина буде боятись то вона цього нее буде робити!!!!!
Думаю пане Сергій для початку треба мислити трохи шлибше перед тим як писати те,що в цих коментарях нема логіки!!!!!
Віталій
17.11.2009 at 13:23Цілком погоджуюся, що проблема тютюнопаління не зводиться до “стадного інстинкту”. На мою думку він присутній на початковій стадії, коли стає , в певних компаніях, своєрідним “дрес-кодом”. Але не варто забувати, що залежність від тютюну – це все таки залежність. Причому розрізняють психічну та фізичну залежності. З власного досвіду: свого часу я позбавився фізичної залежності приблизно за 3 дні. А от психічна дається взнаки навіть через 5 років. Мав звичку палити на риболовлі. Зараз, закинувши вудки, відчуваю потребу запалити цигарку… До цих пір мені вдавалося боротися з цим видом залежності, але визнаю, що вона існує…
До речі, переконаний, що робити сюрпризи курцям не варто. Кінці-кінцями, палити – то їх особиста справа і право… Головне, щоб не заважали іншим… Інше діло щодо профілактики паління серед молоді… До речі, людям з зайвою вагою в хлібо-булочні вироби що запропонуєте додавати?
Ester
17.11.2009 at 13:51Всі ми люди, але всі ми різні. ті факти, аргументи, слова, які подіють на одну людину абсолютно не є дієвими для інших. когось зупинить висока ціна на цигарки, іншого може зупинити тільки сюрприз в цигарці, а третій можливо дійсно закохається.
А якщо по суті то нема чого тільки критикувати пропозицію Дімона, краще пропонуйте свої. А я ще раз повторюся, мені ця пропозиція сподобалася, адже можна підкладати не обовязково пітарду чи яд… пане Дімон залишайтеся з нами.
Віталій
17.11.2009 at 14:23Ще раз наголошую, що палити чи не палити право кожного курця. Головне – не зашкодь іншим. Право кожного закінчується на кінчику його носа…
Зайка
17.11.2009 at 14:54Цілком згодна з паном Віталієм і Ester! Я теж дотримуюсь тієї думки ,що кожна людина обирає курити їй чи ні ! Я наприклад знаю ,що таке залежність від тютюну … Це явище не з приємних ,хоча інколи коли тобі дуже погано цигарка дійсно допомагає розслабитись ,але потім з’являється задишка, погіршується стан здоров’я… Але то вже інша справа … Повертаюсь до коментаря Романюка Сергія ,він пише що люди починають курити ,щоб не казатись “білою вороною” … Я не згодна з цим ,тому що в кожного є своя голова на плечах !!! Знаю це на власному прикладі …
Ester
17.11.2009 at 15:51І все таки є люди, які починають курити за компанію і щоб не казатися білою вороною. З Ваших слів Зайка випливає що курять коли погано? Хотілося б знати що мається на увазі? На мою думку може бути погано коли пробуєш кинути курити і кілька днів не курив – це одне. Але якщо тобі погано бо ти посварився з друзями, не виконала обіцяного, когось підвела, або тобі щось не вдається зробити – це зовсім інше. при курінні в другому випадку проблема ж не вирішується і розслаблятися на мою думку тут не доцільно.
Ester
17.11.2009 at 15:55Пане Віталій Ваше право закінчується на кінчику мого носа а не Вашого.
Віталій
17.11.2009 at 17:08Шото я недопоняв…
Ester
18.11.2009 at 09:06пане Віталій дослівна фраза, я правда не пам’ятаю кого “твої права закінчуються на кінчику мого носа”. Отже, див. попередній мій коментар.
Віталій
18.11.2009 at 11:13А-а-а… Але здається, що від перестановки доданків…
Ester
18.11.2009 at 13:22На мою думку в даному випадку сума змінюється. Ти маєш право робити все що не порушує мої права. з Вашої фрази випливає що ти маєш право робити тільки те що стосується тебе особисто, тобто кожного. але за вашим носом є ще територія на якій ви також маєте права. “Не стільки світу, що в вікні, він ще є поза вікном”
Віталій
18.11.2009 at 13:55Я знову щось не зрозумів: Ви погоджуєтеся, що палити – це право курця чи ні?
Ester
18.11.2009 at 14:54Ні. Якщо пофілософтвувати то він порушує багато моїх прав.
До речі останні коментарі були про більш ширше поняття прав. Як я зрозуміла Ви погодилися зі мною.
Віталій
18.11.2009 at 15:13Наприклад, яких?
Ester
19.11.2009 at 12:47Право обирати і бути обраним