Close
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

15.04.2011

Як спільно зробити місто чистішим?

Накопичення побутового сміття в місцях не пристосованих для його збирання (вздовж доріг, на берегах річки, у парках, приватному секторі) та й самі пункти збору сміття – це проблема, яка далеко не перший рік стоїть на порядку денному проблем нашого міста.
Відповідно до Закону України “Про благоустрій населених пунктів” існує державний, самоврядний і громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів. Але, як виявилося, більшість депутатів міської ради та пересічні мешканці особливо не переймаються даною проблемою.

Я пропоную всім небайдужим жителям міста долучитися до цієї проблеми.

В мене виникає питання, чи може(бажає) сьогодні громада долучитися до контролю за благоустроєм нашого міста? Чи може(бажає) міська влада дати «зелене світло» мешканцям міста виконувати певні функції в цьому напрямку? На мою думку якщо міська влада надасть ці самі функції громаді, то цим самим вона напевно зможе досягти суттєвого покращення благоустрою, оперативного вирішення проблемних питань, усунення наболілих порушень. Для того, щоб жителі міста довіряли владі, підтримували її у намаганні навести лад, влада має будувати з ними партнерські відносини, більш широко залучаючи їх до громадського контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування. Громадський контроль – це, безумовно, крок громадян та влади назустріч один одному!

Крім того, якщо у міськраді працює телефон довіри, а мені відомо що такий працює, то мешканці які знають, хто створює несанкціоновані смітники, викидуючи сміття в невстановлених місцях або мають фото, відео таких порушень – повинні телефонувати до міської ради, яка також повинна змушувати порушників за власні кошти, наголошую за власні прибирати смітники, а не за кошти міської громади.

Тож, громадяни, кому небайдуже наше місто давайте об’єднуватись і спільними зусиллями влади та громади зробимо Хмільник чистішим та охайнішим!

Отримано по електроній почті
підпис: оскар де ла хойя

52 Comments on “Як спільно зробити місто чистішим?

Віталій
15.04.2011 at 14:54

Мені відома практика, коли одни з міських голів, який серйозно взявся з порушників правил благоустрою, преміював тих, хто сфотографував порушника під час вчинення злочину. Не знаю, чи це вирішило проблему, але певною мірою дисциплінувало громадян…

Хмільничанин
15.04.2011 at 22:29

На це навіть в нашого мера грошей не вистачить, дуже багатьох преміювати доведеться. Люди почнуть звільнятись і ловити сусідів які смітять

Макарон
15.04.2011 at 23:27

Нужно насрать на “Моя хата….” Мой город…..

Віталій
16.04.2011 at 08:46

Ну звільнятися не потрібно. А от ловити сусідів – так. Як варіант преміювання  в тому місті розглядалося зменшення на кіька десятків відсотків комунальних платежів

grab
16.04.2011 at 09:33

Імхо, якщо брати до уваги парк та центральні вулиці міста, то найбільше їх засмічує молодь, і робиться це переважно в ввечері… -тут фотофіксація не поможе.  Ще у школі я був ярим противником експлуатації дітей, але зараз бачу в цьому один з виходів вирішення проблеми. Я веду це не до того, що можна припахати школярів і цим вирішити проблему, – дітям ще змалечку треба прививати чистолюбивість. Якби дітей систематично раз в тиждень вивозили прибирати тереторії, то діти мали б зненавидіти тих, хто там смітить. А ще навчилися б поважати чужу працю. Адже чисто не там де прибирають, а там де не смітять.
від пана Романюка – це жах і позор для нашого міста. В просторах інтернету знаходив схожий фотозвіт і відгуки одного із відпочиваючих, соромно…

Віталій
16.04.2011 at 09:51

Не думаю, що школярів потрібно примусово вивозити на подібні роботи. З ними необхідно проводити роботу, але за такої пропозиції, особисто я, зненавидів би нетого, хто смітить, а того, хто мене заставляє після них прибирати… Щодо виховання школярів є досить цікавий досвід Чехії, але він не зводиться до прибирання…
На мою думку, стихійні сміттєзвалища зявляються тоді, коли не дотримано таких умов:
1. Наявність місць для викидання сміття (урни, контейнери тощо);
2. Достатня ємність цих урн чи контейнерів;
3. Періодичність їх вивезення;
4. Наявність механізмів контролю та правових підстав для його здійснення;
5. І звичайно – свідомість громадян.
Якщо з цього списку випадає хоч один елемент, система працювати не буде…

Хмільничанин
16.04.2011 at 12:05

grab дуже гарна і на мою думку, правильна ідея. Якщо дитина прибере кількасот папірців, то вона обов’язково замислиться, перед тим як кинути обгортку від шоколадки чи морозива собі під ноги.
Пане Віталій судячи з перерахованих вами умов припинити появу стихійних сміттєзвалищ неможливо.

Віталій
16.04.2011 at 13:59

Поки не будуть виконані всі перераховні мною умови – справді неможливо. Доказом цього є, власне, їх наявність в місті. Щороку стихійні сміттєзвалища прибирають, причому кілька разів на рік, а вони зявляються і зявляються. Як Ви думаєте = чому? Та все ж тому, що не виконанні умови, перераховані  в моєму попередньому коменті…

Синьоглазочка
16.04.2011 at 14:09

Чисто не там, де прибирають, а там – де не смітять!!! Погоджуюся з думкою пана grab! Думаю, більш дієвим способом було б ще й те, що порушника-сміттяра)) витовкти писком об ту гидоту, яку він чи вона викинули. Або ж “вибити” обіцянки під дулом зброї про подальше культурне поводження з навколишнім середовищем))))))))))) Хоч це й незаконно, але хто в нашій країні притримується закону? Чи, може, штрафи всі справно виплачують за викинуте сміття?

Віталій
16.04.2011 at 14:22

Памятається мені, що те, що я описав, хтось подавав в проекті до НДІ… Чи не так?

Синьоглазочка
16.04.2011 at 14:31

Так) Подавав у проекті. Але то вже не мій проект) Тож я можу бути спокійна, висловлюючи попередні думки… Хоча ні. Мабуть, не буду вже нічого коментувати… Якщо вам так не подобаються мої коменти, хай коментують інші! Я й так тут рідко коментувала, та все одно недогода(((

Віталій
16.04.2011 at 14:41

І чому ж Ви так кардинально піміняли свою думку? Раніше Ви збиралися аналізувати проблему, а зараз збираєтеся питовкти писком?

Синьоглазочка
16.04.2011 at 14:50

Памятається, пане Віталій, коли в нас з вами ще були колись там такі жваві дискусії, обговорення, то я вам говорила, що одним аналізом результату не буде.  І що це буде досить довгий шлях, щоб в нас хоча б було наближено до Європи…  Потрібні кардинальніші дії…

Віталій
16.04.2011 at 14:54

Які наприклад кардинальніші дії? Прибирають щороку, а хіба кількість стихійних сміттєзвалищ зменшилося? Тож які кардинальні дії Ви маєте на увазі?

Синьоглазочка
16.04.2011 at 14:58

На мою думку, як я вам ще раніше казала, пане! Одним аналізом нічого не зробиш! Варто спочатку змінювати стереотипи людей, не те що “ой, я кину, а після мене приберуть”. А щоб було так: “Я не хочу жити в засраному хліві!”  Пане Віталій, мої коменти не подобаються, отже я краще не буду писати нічого на сайті… Бувайте.

Віталій
16.04.2011 at 15:01

А міняти стереотипи людей це не довгий шлях? Звичайно одним аналізом багато не зробиш. Але думаю Вам не варто пояснювати (все ж таки Ви маєте досить гарну підготовку, як громадський експерт), що аналіз проблеми є необхідною складовою для її вирішення?

Синьоглазочка
16.04.2011 at 15:04

:)))))

Хмільничанин
16.04.2011 at 20:52

Ох яка цікава дискусія… Але де результати панове? Посварились і все? Не буде толку поки люди самі не зрозуміють що смітити це погано.  І аналізу чи не аналізуй, нічого не зміниться. Вам пане Віталій пора вже працювати, а не аналізувати!

grab
16.04.2011 at 23:54

1. Наявність місць для викидання сміття (урни, контейнери тощо);
2. Достатня ємність цих урн чи контейнерів;
3. Періодичність їх вивезення;
4. Наявність механізмів контролю та правових підстав для його здійснення;
5. І звичайно – свідомість громадян.
5 пункт найбільш проблемний, не треба далеко ходити: -біля мого дому є облаштований смітєвий майданчик (огорожені 5 баків), в сусідньму дворі такого майданчика немає, тож більшість людей носять сміття в наш двір, але є ще меншість, якій, напевно, релігія не дозволяє донести сміття до майданчика і пакети зі сміттям опиняються поміж металевими гаражами. Різниця ходу (дистанція від гаражів до майданчика) метрів 25…
Люди деградують, – це саме сміття, поламані і похожані лавки, помальовані ліфти з обсмаляними кнопками, засцяні підїзди, побиті ліхтарі, поламані таксофони…

Володимир Великий
17.04.2011 at 06:00

До цього переліку ще можна додати доступність контейнерів, якщо до контейнера далеко йти, або прохід до нього ускладнюють перешкоди, бруд, автомобілі тощо.. А в темну пору відсутність освітлення!

Віталій
17.04.2011 at 08:53

На мою думку не менш проблемним є й четвертий пункт… Контроль в сфері благоустрою (а поводження з твердими побутовими відходами відноситься до цієї сфери) є державний, муніципальний та громадський… На мою думку останній є найдієвішим. Але він вимагає також певних умов:
1. Наявність певних правових норм в місцевій нормативно-правовій базі;
2. Поінформованість населення, що такий вид контролю з боку громади можливий;
3. Наявність в окремих громадян певних знань та навичок, які дозволять їх здійснювати громадський контроль…
Все це вже проаналізовано і клятвенно обіцяю пану Хмільничанину, що саме над вирішенням цієї проблеми я особисто (і мої колеги) будемо працювати…))))\

R0m@Nuke
17.04.2011 at 10:11

А може краще давайте зберемося 14 травня і просто приберемо якусь частину міста!! і не будемо розводити демагогію про те що треба щось робити а не балакати!!! + як профілактичний захід провести акцію ” Моє місто має бути чистим “!!!! Можливо в деяких громадян з’явиться свідоме бажання не смітити де попало!!!

Слободянська Кішечка
17.04.2011 at 10:52

А я б особисто хотіла б побачити тих батьків, які були б задоволені від того, що їхні діти щотижня прибирають після когось сміття)) галас би піднявся такий, що мало б не здалося б нікому)) і взагалі, чому діти повинні ритися в смітті, особливо ті, які його там не кидають!

Хмільничанин
17.04.2011 at 11:29

Віталій, не треба обіцяти, ви робіть а не обіцяйте.
Слободянська Кішечка, чому ж після когось? Після себе. Мова про те, що якщо їх заставити після себе прибрати, то вони більше смітити не будуть.

Слободянська Кішечка
17.04.2011 at 11:45

я з вами не згодна, вони будуть смітити до тих пі, поки будуть смітити їхні батьки)) якщо батьки прибирають лише в себе в подвір”ї, а все що робиться за їхніми воротами їм байдуже, то так само і діти будуть їм наслідувати, таки закон природи)) від цього нікуди не дунешся))

Володимир Великий
17.04.2011 at 13:26

Цього року хто на яких прибираннях був а?

Слободянська Кішечка
17.04.2011 at 13:56

я жодного року ні на яких прибираннях не була)) і не збираюся))

Хмільничанин
17.04.2011 at 15:11

А я не згоден з вами, пані Слободянська Кішечка, діти звикли що за ними батьки прибирають, от і смітять там де йдуть. То це Ви про себе писали – “якщо батьки прибирають лише в себе в подвір”ї, а все що робиться за їхніми воротами їм байдуже” ?

Слободянська Кішечка
17.04.2011 at 15:31

ні, це я не про себе)) я прибираю і поза своїми воротами))

Хмільничанин
17.04.2011 at 15:57

Нічого не зрозуміло, то ви прибираєте, то ні.

Слободянська Кішечка
17.04.2011 at 16:28

я прибираю там, де смічу))

Хмільничанин
17.04.2011 at 18:33

О, вже є позитивні зрушення. То чому ж ви проти того, щоб діти після себе прибирали?

R0m@Nuke
17.04.2011 at 20:02

Якщо такий закон природи і діти подражають своїм батькам ТОДІ Я ВЖЕ МАВ ЗПИТИСЯ І ЗКУРИТИСЯ ЯК МІЙ БАТЬКО! Но я не пю і не курю! ДЕ ЛОГІКА???
От як би кожен підняв свій зад з дивана з крісла перед компом і пішов тай прибрав і таким вчинком показав приклад іншим ТОБ МІСТО СТАЛО ЧИСТІШИМ!!! А так розводьте свою демогогію далі! Від неї толку ніякого не буде!!

Володимир Великий
17.04.2011 at 21:01

Видно хто у нас язиком працює!

Baby
18.04.2011 at 07:40

І, що якби хтось буде прибирати, інші не будуть смітити? сьогодні прибереш, а завтра в тому ж місці знов буде насмічено. Де логіка? Може краще не щоб всі не смітили? Лякати штрафами, робити зауваження, розвішувати написи на біг бордах…

Віталій
18.04.2011 at 08:04

Згоден з Ваbу. Проблему побутових відходів не можна вирішити одним тільки прибиранням. Свідомі громадяни щороку прибирають, а стихійні сміттєзавлища зявляються знову. Тут потрібен комплексний підхід, який включатиме прибирання, створення облаштованих місць збору сміття, організацію його своєчасного вивезення, інформування населення та налагодження контролю в цій сфері. А одним прибиранням суттєвих довготривалих змін досягнути не вдасться…

Хмільничанин
18.04.2011 at 12:39

Так, потрібен комплексний підхід, але його немає. І що з цим робити? Є така ідея, всі перестають сваритись, пан R0m@Nuke збирає волонтерів і йде прибирати, пани Віталій і Володимир Великий  (які працюють язиком) йдуть проводить роз’яснювальну роботу, а Baby клеїть плакати на місті прибраних сміттєзвалищ. От вам і комплексний підхід панове.

Володимир Великий
18.04.2011 at 13:12

Воно і видно! Хто , чим і як працює!)))

Віталій
18.04.2011 at 13:15

Цілком погоджуюся з Хмільничанином!!! Це й справді приклад комплексного підходу. Тільки дозвольте нам взяти на себе ще й обовязки врегулювати місцеву нормативну базу щодо благоустрою території Хмільника та спробувати налагодити громадський контроль в цій сфері. А загалом нам така сфема цілком прийнятна. За умов її застосування зникнуть взаємні звинувачення, мовляв хто і що зробив, всі будуть займатися тією справою, яку вміють робити найкраще… То ж пропоную всім долучитися до ініціативи Хмільничанина…

grab
18.04.2011 at 20:39

Хмільничанин менеджер однако )

Тигриця
18.04.2011 at 22:44

Привіт всім. Власне кажучи хочу запитати: хтось із вас знає електронну пошту нашого мера? Або сайт куди можна звернутись?

Володимир Великий
19.04.2011 at 06:56

Маю електронку  ради

miskrada_hm@ukr.net

Тигриця
19.04.2011 at 22:05

Дякую Володимире.

Віталій
20.04.2011 at 08:45

То як такм з ініціативою Хмільничанина? Ми погодилися взяти на себе шмат роботи. А як же інші?

Віталій
22.04.2011 at 13:26

От Вам і ініціатори!!! Самі запропонували і самі ж в кущі… Нагадую, ми погодилися, а Ви?

R0m@Nuke
22.04.2011 at 13:48

Ми те саме що і ви можемо зробити, а от ви зможете руками поробити чи тільки язиком??

Віталій
25.04.2011 at 17:33

Насмішив))). Якщо ти памятаєш, то я живу в селі і маю город та садок. Так-що руками працювати вмію))). А щодо виконання тобою “нашої” роботи, то відверто кажучи, я сумніваюся…

R0m@Nuke
25.04.2011 at 22:02

Я сумніваюся що ти прийдеш в парк з граблями і станеш там прибирати!!! А ти не сумнівайся я свої знання підтягнув на пару сходинок вище!!))))

Віталій
26.04.2011 at 05:28

Я справді не прийду в парк прибирати, принаймні не зараз… Радий за тебе, що ти підтягнув свій рівень знань. Може мені допоможеш, а то я заплутався… В своїх попередніх коментарях я відстоював комплексний підхід до вирішення питання поводження з твердими побутовими відходами. Одним з елементів цього підходу я визначив “Наявність механізмів контролю та правових підстав для його здійснення”. Допоможи мені, будь-ласка, чи є взагалі в законодавстві такі механізми? Чи можна їх запровадити в нас в Хмільнику? Якщо так, то чому вони не працюють до цих пір? І що першочергово варто зробити, щоб вони запрацювали? Буду дуже вдячний…

R0m@Nuke
26.04.2011 at 09:51

Пане Віталію от ви і висвітлили свою думку щодо прибирання  “Я справді не прийду в парк прибирати”  ось ваша реальна позиція до праці руками а те що ви написали  “то я живу в селі і маю город та садок” це все тільки для показухи!!!
Запровадити механізми можна один із них вже діє зараз!!! Наше місто можна навчати багато чому навіть до того щоб розділяти пластик та скло!! згодом ми і іншого навчимося!! от треба буде трішки зачекати!))
 

Baby
26.04.2011 at 13:43

А поки дочекаємось, будемо переступати через пластик, скло, використані шприци та презервативи, а потім ловити кольрові папірці після когось і сперечатися хто прибирав, а хто ні…

Віталій
26.04.2011 at 19:22

Ти не помилився, я справді вважаю неефективним тільки прибирання, не вийшов би сам, а постійне залучення до нього посадовців міської ради, причому під час робочого часу, – вважаю взагалі дурницею. Не за прибирання ми їх утримуємо, а для виконання певних функцій.
Взагалі то я писав про механізм контролю, а ти пишеш, що він діє… Будь-ласка уточни…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *